Børnefestivalens ABC

boernefestivalens-abc-pdfPrintvenlig PDF version

A

Adresser

  • Haderslev Idrætscenter (HIC) - Stadionvej 5, 6100 Haderslev
  • Favrdalskolen - Christen Kolds Vej 10, 6100 Haderslev
  • Haderslev Kristne Friskole - Louisevej 7, 6100 Haderslev (TALENTfabrikken)

Ankomst

Dørene på Favrdalskolen åbner kl. 17:45 og det er ikke muligt at komme ind før. Klublederen får i INFO-standen på skolen udleveret en deltagerliste, armbånd og deltagerkort. Listen tjekkes og afleveres straks retur til INFO-standen. Af praktiske grunde skal kun lederen møde op i info-standen. Så snart I er registreret, bliver I vist hen til det klasseværelse, hvor I skal bo. Når jeres bagage mm er lagt i anviste klasselokale, gøres klar til at gå til HIC, hvor dørene åbner kl. 18:45. Programmet starter kl. 19:15 - sådan for alvor :)

Afsæt 30 minutter til gåturen fra Favrdalskolen.

Aftenunderholdning

På HIC præsenterer vi et skønt, nærværende og deltagende show. Bare glæd jer.  

Afsked

Når i forlader klasselokaler søndag, skal borde og stole stå som der er henvist til. Alle hjælper hinanden.

Armbånd

Alle deltagere på festivalen bærer armbånd. De udleveres i INFO-standen ved ankomst, og skal fremvises ved indgang til aktivitet eller soveområder.

B

Badeforhold

Vi er på en lokal folkeskole og badeforholdene er ikke luksuriøse, men der er mulighed for en lille skyller.

Betaling

I slikboder og merchandise må betalingen meget gerne være med mønter.

Byløb

Lørdag formiddag gennemføres et løb i Haderslev by.

Børnefestivalen

2018 afholdes af frivillige fra KFUM og KFUK i Haderslev. Møder du en af dem, kan du sagtens give dem en high five.

C

Campingudstyr

i form af liggeunderlag og sovepose får du brug for, når du skal sove.

D

Deltagere

På Børnefestivalen er vi mange samlet. Der er mere end 1.000 børn, talenter og ledere, der deltager.

Diætmad

Børn der spiser diætmad, skal ved alle måltider inkl. forfriskning, kigge efter et skilt med ‘diæt’ påtrykt. Diæterne har forskellige farver labels - Er du i tvivl, kan du kontakte Birthe på tlf. 26221319.Til gudstjenesten vil der være glutenfri oblater.

Drikkedunk

Alle børn får udleveret en drikkedunk, som skal fyldes med vand enten på skolerne eller ved en vandpost udenfor HIC. Sørg for at de får skrevet navn på. Vi bruger drikkedunke for at skåne miljøet.

Delevendebrikker

Børnefestivalens tema er “De levende brikker”, som blandt andet handler om, at vi alle er vigtige og unikke brikker, i den verden vi lever i. Glæd dig til at opleve det på mange måder i sceneshows, byløb, markedsdag osv...

E

Edderkopper

kan være meget svære at finde, når vi er så mange mennesker samlet - Du er heldig, hvis du ser en.

F

Festivalsangen

hedder “De Levende Brikker”, og er skrevet af seje Morten Hoff, som hele sit liv har været engageret i KFUM og KFUK på mange forskellige måder. Find tekst og lydfil her på hjemmesiden.

Fotografering

sker af dygtige frivillige. Udvalgte billeder lægges i et online fotoalbum, og på Facebook-siden ‘Børnefestivalen 2018’, og vises som optakt til fællessamlinger i HIC.

Fritid

lørdag eftermiddag foregår primært på skolen, her er der tid til at hvile og hygge med vennerne.

  • Slikboden er åben
  • Der er bolde klar på boldbanerne og børnetrailerens indhold til rådighed
  • Måske trænger du mest til hygge i soveposerne med vennerne 

Fælles foto

Der vil blive mulighed for at bestille et gruppefoto, som efterfølgende kan findes i børnefestivalens fotoalbum. Henvend jer til INFO-standen i HIC.

Førstehjælp

Der er et Lazaret på Børnefestivalen. Er der småskader eller utilpashed, kan du kontakt dem gennem INFO-standen, som du finder på Favrdalskolen eller i HIC. Er det livstruende, ringes til 1-1-2.  

Frivillig hjælper

Vil du gerne give en hånd med på børnefestivalen, hører vi meget gerne fra dig. Henvend dig til Bolethe Kristensen bolethe_h@hotmail.com eller Lene M. Pedersen lenemargaard@gmail.com

Forsikring

Medbring kun det, der er nødvendigt. Værdigenstande og penge er ikke dækket af KFUM og KFUKs forsikring. KFUM og KFUK i Danmarks ulykkesforsikring gælder ALLE medlemmer.

G

Glemte sager

indleveres under festivalen i INFO-standen på HIC eller på Favrdalskolen. Efter festivalen rettes henvendelse til mogkpv@gmail.com. De glemte sager der ikke har været en henvendelse på inden 1. maj, vil blive doneret til genbrug.

Gudstjenesten

bliver live-streamet og vi forventer, der kommer gæster fra lokalområdet. Familiemedlemmer eller andre som skal hente børn på festivalen, er hjerteligt velkommen. Nærmere info kommer på www.børnefestival.dk

Gæster

Vi har besøg af en gruppe børn og voksne fra Holmlia Tween Sing i Norge. Dem kan du opleve på scenen fredag aften, og ellers møde dem på festivalen. Tag godt imod dem. På norsk siger man eks. også ‘hej’.

Gåture

Du kommer til at gå en del mellem skolen og HIC - så sørg for at have godt fodtøj på. En tur tager ca. 20-30 min.

H

HIC

er forkortelsen for Haderslev Idrætscenter. Det er her vi skal være til de store fællessamlinger.

Haderslev

Der findes mange spændende tilbud i Haderslev og omegn. Klik her og bliv inspireret til et nyt besøg.

Hviletid

Når man er på festival, er det vigtigt at huske at slappe lidt af også. Lørdag sidst på eftermiddagen er der tid til at hvile og hygge med vennerne på skolen. Der vil være få aktiviteter som i kan læse om på skolen.

- Slikboden er åbne på skolen

- Der er bolde klar på boldbanerne

- På Favrdal er der børnetrailer til rådighed

Håndsprit

står ved indgangen til spisesalen. Husk at bruge det

I

Indtjekning

sker på Favrdalsskolen. Se evt. under ankomst.

Information

Du kan døgnet, finde personer, der kan hjælpe dig. De bærer en flot T-shirt med Levende Brikker logo og påtryk ‘SPØRG MIG’.

De fysiske INFO-stande har følgende åbningstider

HIC:        Fredag 12-22, Lørdag 9.30-22, Søndag 8.30-13.

Skolen:   Fredag 17-24, Lørdag 7-24, Søndag 7-13

(om natten er der vågen nattevagt på sovestederne)

K

Kaffe

står der altid på en rullevogn, og det er gratis. Både på skolen og HIC.

Konferencier

Merete Berg-Juul og Jonas Diemer

Kontaktpersoner

Landskonsulent Heidi Seidelin, hs@kfum-kfuk.dk, 28683448

Festivalchef Peter Vibe, bf18@kfum-kfuk.dk, 29263199

Krise- og beredskabsplan

findes på hjemmesiden og ligger i INFO-standene - læs den gerne igennem inden festivalen.

L

Lederinfo og hygge

finder sted fredag aften kl. 23:00 og lørdag aften kl. 23:15. Det er vigtigt, at der er mindst én leder med fra hver gruppe/forening.

Lægehjælp

Der er et Lazaret på Børnefestivalen. Er der småskader eller utilpashed kan du kontakt dem på gennem INFO-standen som du finder på skolen eller HIC. Er det livstruende, kontaktes 1-1-2.  

M

Maden 

Maden på Børnefestivalen er enkelt og børnevenlig. Den serveres i en hal på Favrdalskolen. Du stiller dig i START madkøen hvor et hold frivillige vil servere maden for dig. Hvis der er noget, du ikke bryder dig om, kan du tale med sidemanden, om han/hun vil overtage det. Der er 2 madhold, så det er fedt for de næste, hvis du forlader spisesalen, så snart du er færdig med at spise. Spiser du diæt-mad, kan du læse mere under Diæt.

Merchandise

Kan købes ved INFO-standen i HIC. Tingene koster mellem 20-35 kr.

Minglabar Myanmar

KFUM og KFUK's internationale projekt i samarbejde med FDF. Formålet med projektet er at skabe 'Fundament for forandring' i Myanmar. Det gør vi ved at arbejde med frivillighed og udveksling mellem Myanmar og Danmark. På den måde lærer vi af hinanden.

Morgenvækning

Det er lederens ansvar at få alle sovetryner ud af fjerene. 


N

Natkasser

Både fredag og lørdag er der Natkasser på skolen. Der vil være et bredt udbud af forskellige aktiviteter, der nok skal holde børnene vågne. Tjek aktivitetsmulighederne på skolen eller hjemmesiden.

Netværk

Der er begrænset WIFI på skolerne.

O

Oprydning

Når i forlader klasselokaler søndag, skal borde og stole stå som der er henvist til. Alle hjælper til.

P

Parkering

Ved HIC er der gode parkeringsmuligheder - indkørsel fra Christiansfeldvej.
Ved Favrdalskolen er der mange parkeringspladser, men kommer alle i egen bil, kan der blive trængsel.
Der er sat P-skilte op ved skolen - og der vil stå guider ved ankomsten og vise vej.
Busser må gerne læsse af, men bliver de hele weekenden, henvises de til at holde på en anden P-plads. Der er et lille stykke at gå fra P-plads og til skolegården.

Penge

Der er mulighed for at, købe slik og merchandise. Du har selv ansvaret for dine penge - og sørg for at du har dem på dig.

Pressemeddelelse

Vores PR udvalg vil lave en pressemeddelelse, der kan rettes til lokalt. Alle voksne deltagere modtager den på mail efter festivalen.

R

Rygning

Det er kun tilladt at ryge udenfor på anviste steder.

S

Siddeunderlag

Findes i hallen - hjælp med at stable dem ved udgangen, efter brug.

Efter festivalen er det tilladt at tage et med hjem.

Sikkerhed

Se under kriseplan.

Slikbod

Der vil være slikboder på skolen, som holder åbent 3 gange på festivalen - betal gerne med mønter.

Soveplads

Vi sover i klasselokaler, som venlige lærere har stillet til rådighed. Pynt, computere, og lign. må ikke røres. 

Sovetanter

Begge aftener vil der være 1-2 sovetanter på din gang. Dvs. hvis mindre børn gerne vil sove, mens ledere og større børn skal til natkasser, så er der altid nogen til at holde øje med børnene.  Sovetanterne er der fra kl. 21

Sponsorer

Vi har en masse sponsorer på børnefestivalen, dem kan du finde et overblik over påhjemmesiden, sponsorvæg og storskærme

Sygdom

Der er et Lazaret på Børnefestivalen. Er der småskader eller utilpashed kan du kontakt dem på gennem INFO-standene som du finder på skolen eller HIC. Er det livstruende, kontaktes 1-1-2.  

T

Toiletter

Når der er byløb er der begrænset adgang til offentlige toiletter, spørg en vagt for nærmeste toilet, men sørg for at alle børn har tisset før afgang fra Favrdalskolen.

U

Uheld

Der er et Lazaret på Børnefestivalen. Er der småskader eller utilpashed kan du kontakt dem på gennem INFO-standene, som du finder på skolen eller HIC. Er det livstruende, kontaktes 1-1-2.  

Ulykkesforsikring

KFUM og KFUK i Danmarks ulykkesforsikring gælder ALLE medlemmer

V

Vagter

Der er vågne vagter på alle sovesteder når børnene opholder sig på skolen også om natten (hvis der er program andetsteds er skolen aflåst) og der er vagter ved HIC. Alle steder skal man fremvise gyldigt festivalarmbånd for at komme ind.

Vejvisere

Alle skal gå fra Favrdalskolen til HIC og der vil både være skiltning og levende vejvisere så vi er sikre på at alle går den rigtige vej.

Vinduer

De vinduer du åbner, skal du altid lukke igen. Sidste person i et lokale tjekker, om alt er godt.

Værdigenstande

Medbring kun det der er nødvendigt. Værdigenstande og penge er ikke dækket af KFUM og KFUKs forsikring. KFUM og KFUK i Danmarks ulykkesforsikring gælder ALLE medlemmer.

Værter

ved aftenprogrammet: Merete Berg-Juul og Jonas Diemer :)

W

www.boernefestival.kfum-kfuk.dk opdateres løbende, så fortæl dem der er nysgerrige, at de kan følge med her.

WC

Når der er byløb er der begrænset adgang til offentlige toiletter. Spørg en vagt for nærmeste toilet, men sørg for at alle børn har tisset før afgang fra skolen.

Å

ÅHHHH!

Er det virkelig sandt, at der er to år til næste børnefestival? Ja, det er helt rigtigt. Men glæd dig allerede nu, og har du gode ideer til den, kan du skrive dem til hs@kfum-kfuk.dk